Fysiotherapie

Fysiotherapie wordt toegepast bij mensen met belemmeringen in het dagelijks leven. Die belemmeringen kunnen ontstaan door pijn, door stijfheid van gewrichten, door ziekten en de gevolgen daarvan of door oorzaken van neurologische oorsprong.

De behandeling
Bij de eerste afspraak wordt uw probleem in kaart gebracht door een fysiotherapeutisch onderzoek. Dat bestaat uit een vraaggesprek en een bewegingsonderzoek. Wanneer de oorzaken van de klachten duidelijk zijn, wordt er samen met u een behandelplan opgesteld.

De volgende klachten komen voor fysiotherapeutische behandeling in aanmerking

• Pijn bij bewegingen en houdingen zoals onder andere rugpijn, nekpijn maar ook pijn in
    armen of benen en hoofdpijn;

• Moeilijkheden of pijn bij lopen of fietsen;

• Conditieproblemen waardoor bewegen niet lang kan worden volgehouden;

• Bewegingsproblemen als gevolg van een chronische ziekte zoals bijvoorbeeld reuma,
    parkinson of COPD maar bijvoorbeeld ook als gevolg van een hersenbloeding;

• Begeleiding bij het herstel na een operatie zoals bijvoorbeeld bij een nieuwe heup,
    knie, of van de schouder.

In veel gevallen zal de fysiotherapeut in staat zijn om de problemen op te lossen zodat u weer kunt bewegen zoals u gewend was te doen. Er zijn ook aandoeningen waarbij dat niet mogelijk is. In dat geval helpt de fysiotherapeut u om zo goed mogelijk te functioneren.

De uitvoering van het behandelplan kan bestaan uit:

• Achtergrond informatie over uw klachten;

• Houding- en bewegingsadviezen voor het dagelijks leven zodat u beter om gaat met uw klachten;

• Oefeningen samen met de fysiotherapeut en oefeningen voor thuis;

• Losmaken van gewrichten en spieren;

• Training in de oefenzaal om uw belastbaarheid en kracht te vergroten en de
    coördinatie van uw bewegingen te verbeteren.

Afspraak maken

Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen via onderstaande gegevens.

Fysiotherapie Klein Kranenbarg                                                            Lokatie Lochem
Telefoon: 0545 – 272794                                                                         Telefoon: 06-83835475

Adres: Oude Nettelhorsterweg 8                                                              Adres: Barchemseweg 18

7274 ET Geesteren (gld)                                                                         7241 JD Lochem